Kolorowe skarpetki to symbol solidaryzowania się z osobami z Zespołem Downa. 21 marca w pierwszy dzień wiosny obchodzimy Światowy Dzień Zespołu Downa, święto ustanowione w 2005 roku z inicjatywy Europejskiego Stowarzyszenia Zespołu Downa. Celem dnia jest podniesienie świadomości na temat życia i potrzeb osób z zespołem Downa. Data jest nieprzypadkowa – nawiązuje do obecności trzeciego chromosomu w 21 parze chromosomów. Skarpetki nie do pary mają symbolizować niedopasowanie społeczne i genotypowe, z kolei ich kolory tolerancję.
W tym dniu we wszystkich klasach odbyły się pogadanki i dyskusje na temat różnorodności, tolerancji, akceptacji i szacunku dla innych. Uczniowie dzielili się swoimi doświadczeniami związanymi z byciem „innym” lub z sytuacjami kiedy czuli się wykluczeniu lub niezrozumiani. Każda klasa 4-8 przygotowała plakat z hasłami o tolerancji.
Natomiast młodsze dzieci z klas I-III wspólnie projektowały wyjątkowe skarpetki. Pokazały tym, że każdy z nas jest inny i różnimy się pod wieloma względami, a ta inność i różnorodność jest naturalną rzeczą. Tego dnia wszyscy przyszli do szkoły w kolorowych skarpetkach nie do pary na znak solidarności z osobami mającymi dodatkowy chromosom. Wykazali się niezwykłą pomysłowością i empatią, za co im bardzo serdecznie dziękujemy!
Włączając się w obchody Dnia Kolorowej Skarpetki chcieliśmy pokazać, że integrujemy się z osobami z zespołem Downa oraz ich rodzinami.
Fotorelacja z tego kolorowego dnia poniżej …







