W klasie 3a na zajęciach z edukacji matematycznej uczniowie samodzielnie rozwiązywali zadania tekstowe i wykonywali obliczenia w zakresie 100. Dzieci za pomocą kolorowych żetonów dokonały podziału na zespoły.
Informacja na tablicy interaktywnej przypomniała im Kodeks Dobrej Współpracy: każda osoba bierze udział w pracy grupy, akceptujemy wszystkich członków zespołu, jesteśmy dla siebie życzliwi i pomocni, razem dokonujemy podziału zadań, wybieramy lidera grupy. Na początku za pomocą „łapek” uczniowie dodawali, odejmowali, mnożyli i dzielili. To zadanie sprawiło poszczególnym grupom wiele radości. Za dobrze rozwiązane działania uczniowie otrzymali kolorowe żetony. Okazało się też, że niektóre przykłady były bardzo trudne i odpowiedzi niestety błędne. Wiemy jednak, że na błędach się uczymy i każdy z nas ma prawo je popełniać.
Później grupy rozwiązywały zadania tekstowe na odejmowanie, mnożenie i dzielenie. Dzieciom najbardziej podobało się zadanie, którego treść Pani Beata i Pani Brygida przedstawiły za pomocą pantomimy. Uczniowie sami napisali treść do tak przedstawionego zadania, pytanie, działanie i dali odpowiedź. Żadna z grup nie popełniła błędu. Brawo!
Na koniec odbyło się podsumowanie pracy w grupach i obliczenie punktów. Dzieci, aby sprawdzić swoje umiejętności w rozwiązywaniu zadań, samodzielnie już pracowały nad jednym z nich i wykonywały 8 obliczeń na działaniach w zakresie 100. Naprawdę zasłużyły na miano – odkrywców!