Nauka przez zabawę to najlepszy sposób na przyswajanie wiedzy przez najmłodszych uczniów. W klasie 1b dzieci uczyły się nazw kolorów i przyborów szkolnych poprzez różne zabawy i gry zespołowe.
Wsłuchiwały się w to, co mówi nauczyciel podczas zabawy ‘Listen and point’ (‘Posłuchaj i wskaż’), po czym szybko wskazywały dany kolor na szkolnych szafkach. Następnie, siedząc na dywanie podnosiły jeden z usłyszanych przyborów szkolnych podczas zabawy- ‘Listen and pick up’ (‘Posłuchaj i podnieś’). Zabawa ‘Yes or No’ (‘Tak lub Nie’) wymagała większego skupienia uwagi, wsłuchania się w krótkie zdania np. It’s a pencil. lub It isn’t a pencil. Jeśli usłyszane słowo zgadzało się z obrazkiem na tablicy multimedialnej wszyscy odpowiadali ‘Yes’, a jeśli nie zgadzało się mówili ‘No’.
‘Głuchy telefon’ (‘Chinese whispers’) to zabawa znana dzieciom na całym świecie. Uczniowie 1b ucieszyli się, że ich rówieśnicy z innych krajów bawią się tak samo, znają podobne zabawy. Z przyjemnością i wielką starannością szeptały na ucho koledze lub koleżance angielskie słówka.
Największym powodzeniem cieszyła się zabawa ‘What’s misssing?’ (‘Czego brakuje?’). Zadaniem uczniów było zapamiętanie nazw przyborów szkolnych, które nauczyciel położył na dywanie. Następnie na polecenie ‘Close your eyes’ (‘Zamknij oczy’) wszyscy zamykali oczy, a nauczyciel chował jeden z przyborów szkolnych. Po otwarciu oczu należało podać angielską nazwę schowanej rzeczy.
Zwieńczeniem zajęć była gra drużynowa ‘Cakes’ (‘Ciasta’). Dwie drużyny ( girls- dziewczynki i boys- chłopcy) rywalizowały między sobą o zdobycie jak największej ilości ‘niby ciast’. Całe ciasto zdobywał ten, kto prawidłowo określił kolor i nazwę przyboru szkolnego. Jeśli korzystał z pomocy swojej drużyny mógł zdobyć tylko pół ciasta. Za właściwe zachowanie podczas rozgrywek cała drużyna mogła otrzymać jedno dodatkowe ciasto. Dzieci wspaniale współpracowały ze sobą. Pomagały osobom proszącym o podpowiedź. Nie odrzucały nikogo od zabawy. Okazało się, że dziewczynki i chłopcy zdobyli tyle samo ciast. Zatem gra skończyła się remisem.
Pod koniec lekcji uczniowie chętnie wykonali zadanie w swoich ćwiczeniach. Należało narysować po śladzie i pokolorować przybory szkolne. Dzieci były zaskoczone, że czas zajęć minął tak szybko. Lekcję przygotowała i poprowadziła nauczycielka języka angielskiego Pani Marzena Przyborowicz.