W dniu 07.01.2019 roku Pani Dorota Korenkiewicz, nauczycielka historii, poprowadziła z uczniami klasy 8c lekcję dotyczącą powojennego podziału świata. Najpierw podczas rozmowy kierowanej prowadząca razem z uczniami przypomniała postanowienia konferencji w Teheranie i Jałcie, później uczniowie omawiali okoliczności zakończenia II wojny światowej i jej skutki. Ósmoklasiści zapoznali się z informacją dotyczącą najważniejszych wydarzeń, na które będą musieli zwrócić uwagę w trakcie zajęć. Uczniowie, pracując z mapą Europy po 1945 roku, wymienili państwa, których granice uległy zmianie na skutek wojny. Porównywali sytuację w państwach walczących w trakcie wojny po stronie osi z sytuacją państw należących do koalicji antyhitlerowskiej. Następnie wykonali zadanie z karty pracy – Powojenny podział świata.
Później klasa podzieliła się na trzy zespoły. Pierwszy pracował nad sprawami Konferencji w Poczdamie, drugi zajmował się procesami norymberskimi, trzeci – powstaniem ONZ. Zespół pierwszy wymieniał najważniejsze informacje dotyczące konferencji – określił jej czas, uczestników i postanowienia, druga grupa scharakteryzowała procesy norymberskie podając czas ich trwania, przebieg i rezultaty. Trzecia grupa opisała okoliczności zwołania konferencji założycielskiej ONZ, cele funkcjonowania oraz strukturę tej organizacji i sposób działania Rady Bezpieczeństwa.
Wiedzę uczniów uzupełniła prezentacja multimedialna przygotowana przez nauczycielkę. Uczestnicy lekcji przeczytali tekst źródłowy „Proces Goringa” i wykonali do niego ćwiczenia. W oparciu o mapę z podręcznika uczniowie odpowiedzieli na następujące pytania – ile stref okupacyjnych wydzielono, które kraje kontrolowały poszczególne obszary, gdzie była zlokalizowana każda ze stref?
Nauczycielka na zakończenie przedstawiła różnice w traktowaniu stref okupacyjnych między państwami zachodnimi a ZSRR uwzględniając przy tym politykę oraz kwestie gospodarcze.