W dniach 22 – 24 czerwca 2015, odbyły się lekcje przyrody w lesie. Kolejno klasy: VC, VA, VB uczestniczyły w zajęciach terenowych zorganizowanych przez nauczyciela przyrody w wielbarskim zagajniku.
Uczniowie wyposażeni w odpowiedni sprzęt: przewodniki, lupy, miarki, aparaty fotograficzne oraz karty pracy wypróbowywali swoje umiejętności i wiedzę w praktyce. Dzieci zostały podzielone na 3-5 osobowe grupy, każdy uczestnik był odpowiedzialny za zorganizowanie innej pomocy dydaktycznej (efekt był bardzo różny: od perfekcyjnie zorganizowanych drużyn do takich, które nic nie miały), lecz od czego jest pomoc koleżeńska i opieka pedagogiczna? Na szczęście, tak udało się zorganizować podział materiałów, aby wszystkie grupy mogły pracować. A zadań było kilka: rozpoznać, odnaleźć, opisać i sfotografować po jednym przedstawicielu: mchów, paproci, skrzypów, roślin zielnych, krzewów, drzew iglastych i liściastych.
Należało odpowiednio sklasyfikować daną roślinę, do jakiej grupy należy, np.: czy płonnik pospolity zwyczajny jest mchem czy może paprotnikiem, czy dziki bez czarny to drzewo czy krzew, a buk i sosna to drzewa okrytonasienne czy nagonasienne i czy jest jakiś klucz do rozwiązania tych zagadek?
A na koniec dzieci szacowały wiek niektórych drzew w lesie na podstawie wzoru i tabeli wiekowej drzew.
Lekcja przyrody w terenie to świetna okazja, aby realizować zgodnie z założeniami podstawę programową. Najważniejsze, że dzieci radziły sobie z zadaniami i że taka forma bardzo im się podobała. Niektórzy stwierdzili nawet, że las nie jest taki straszny! Pomysłodawczynią zajęć była nauczycielka przyrody Pani Beata Sawaniewska. Wspierały ją wychowawczynie klas piątych – Joanna Evenden, Ewa Trębas i Joanna Jasnoch.