Od lewej logotypy Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku oraz Przedszkola nr 1 w Malborku, źródło zdjęcia: Freepik

Mapy Myśli w 4a

Klasa 4a postanowiła uporządkować swoją wiedzę na temat Zabytków Warszawy techniką artystycznej notatki tzw. Mapy Myśli.

Uczniowie podzielili się na trzy zespoły. Każdy z zespołów miał wykonać grupową Mapę Myśli.

 

Zadania dla zespołów były następujące:

1.Wykonajcie grupową Mapę Myśli na temat –Zabytki Warszawy

2.Razem z liderem dokonajcie podziału zadań- zróbcie notatkę artystyczną (MM) o 6 zabytkach Warszawy- gdzie się znajdują, kiedy powstały, kto jest ich twórcą, założycielem, inne ciekawostki

3.Pracujcie zgodnie z nacobezu i zasadami pracy zespołowej

4.Kontrolujcie czas pracy. Na wykonanie zadania macie 20 minut.

Powodzenia!

 

Nauczyciel wyznaczył Nacobezu, (czyli, na co będzie zwracał uwagę podczas oceny prac)

Dzieci musiały pamiętać, aby:

1.Zaznaczyć temat mapy na środku kartki

2.Prowadzić od środka mapy linie na wzór gałęzi drzewa

3.Podpisać linie słowami-kluczami, nad i wzdłuż całej ich długości

4.Pisać literami drukowanymi

5.Stosować własne symbole, oznaczenia i rysunki

6.Używać kolorów-każda gałąź i przynależne jej linie oraz słowa-klucze narysować innym kolorem

7.Wykonać Mapę Myśli na temat.

8.Wymienić, co najmniej, 6 zabytków Warszawy

9.Pracować w zespole zgodnie z przyjętymi zasadami

10.Poprawnie zapisać tekst, estetycznie i oryginalnie wykonać pracę.

 

Dzieci zrealizowały cele lekcji:

 

1.Umiem wykonać notatkę w postaci Mapy Myśli

2.Znam zabytki Warszawy

3.Umiem pracować w grupie

 

Oto wyniki ich radosnej pracy!

[nggallery id=23]