Klasa 4a postanowiła uporządkować swoją wiedzę na temat Zabytków Warszawy techniką artystycznej notatki tzw. Mapy Myśli.
Uczniowie podzielili się na trzy zespoły. Każdy z zespołów miał wykonać grupową Mapę Myśli.
Zadania dla zespołów były następujące:
1.Wykonajcie grupową Mapę Myśli na temat –Zabytki Warszawy
2.Razem z liderem dokonajcie podziału zadań- zróbcie notatkę artystyczną (MM) o 6 zabytkach Warszawy- gdzie się znajdują, kiedy powstały, kto jest ich twórcą, założycielem, inne ciekawostki
3.Pracujcie zgodnie z nacobezu i zasadami pracy zespołowej
4.Kontrolujcie czas pracy. Na wykonanie zadania macie 20 minut.
Powodzenia!
Nauczyciel wyznaczył Nacobezu, (czyli, na co będzie zwracał uwagę podczas oceny prac)
Dzieci musiały pamiętać, aby:
1.Zaznaczyć temat mapy na środku kartki
2.Prowadzić od środka mapy linie na wzór gałęzi drzewa
3.Podpisać linie słowami-kluczami, nad i wzdłuż całej ich długości
4.Pisać literami drukowanymi
5.Stosować własne symbole, oznaczenia i rysunki
6.Używać kolorów-każda gałąź i przynależne jej linie oraz słowa-klucze narysować innym kolorem
7.Wykonać Mapę Myśli na temat.
8.Wymienić, co najmniej, 6 zabytków Warszawy
9.Pracować w zespole zgodnie z przyjętymi zasadami
10.Poprawnie zapisać tekst, estetycznie i oryginalnie wykonać pracę.
Dzieci zrealizowały cele lekcji:
1.Umiem wykonać notatkę w postaci Mapy Myśli
2.Znam zabytki Warszawy
3.Umiem pracować w grupie
Oto wyniki ich radosnej pracy!
[nggallery id=23]