Od lewej logotypy Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku oraz Przedszkola nr 1 w Malborku, źródło zdjęcia: Freepik

Misie-Pysie

W listopadzie – Pani Dorota Cybulska – przeprowadziła zajęcia dydaktyczno- wychowawcze w Punkcie Przedszkola Specjalnego  „Biedroneczki.” Zatytułowała je „Mój przyjaciel miś”. Celem zajęć było rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, sprawności manualnej, wrażliwości dotykowej oraz spostrzegawczości i pamięci. Pani Dorota wykorzystała podczas zajęć metodę słowną ( pogadanka, opowiadanie, piosenka, wierszyk); praktyczną ( zadania do wykonania-karty pracy); ruchową(zabawa „Stary Niedźwiedź…). Różnorodność wykorzystanych środków dydaktycznych przyczyniła się do tego, iż dzieci z uśmiechem na twarzach zostały wprowadzone w kolorowy, radosny świat Pluszowego Misia.

 Wszystkie dzieci zostały powitane przez Panią Dorotę oraz Misia Pysia (pluszową pacynkę), który wyrecytował zabawną rymowankę. Zadaniem dzieci było wyciąganie rączek do góry i wspinanie się na paluszkach, a potem dotykanie dłońmi podłogi. Następnie przywitanie się z wszystkimi dookoła. Uczestnicy zajęć niecierpliwie czekali, co będzie dalej. Podczas zabawy każdemu dziecku towarzyszył pluszowy Miś. Następnie dzieci uczestniczyły w zabawie ruchowej „Stary Niedźwiedź mocno śpi” – ile było śmiechu…

Pani Dorota razem z Misiem Pysiem zaprosiła dzieci do kolejnego etapu zajęć- opracowywania barwnych kart pracy. Pierwszym zadaniem uczestników zajęć było odnalezienie na obrazku wszystkich misiów i narysowanie tylu kresek ile misiów odszukali.

Drugie zadanie wymagało od dzieci spostrzegawczości. Polegało na odszukaniu i połączeniu  linią dwóch identycznych misiów. Trzecie zadanie to były puzzle. Każde dziecko otrzymało ilustrację pociętą na 7 elementów. Zadaniem dzieci było ułożenie obrazków i przyklejenie ich na kartkę papieru. Wszystkie dzieci uwijały sie jak pracowite pszczółki.

Czwarte zadanie polegało na ozdobieniu ubranka misia. Zadaniem każdego dziecka było przyklejenie kropeczek na czapce misia i dorysowaniu guzików do palta. Ostatnie zadanie polegało na ułożeniu misiów od największego do najmniejszego. Spotkanie z Misiem Pysiem zakończyło się radosnymi pląsami do piosenki „Jadą, jadą misie” oraz tym, co misie lubią najbardziej czyli małym co nieco.  Podsumowując zajęcia Pani Dorota  podziękowała dzieciom za udział oraz  usystematyzowała razem z dziećmi najważniejsze informacje dotyczące bohatera dzisiejszych zajęć- Misia. Każde zadanie było dokładnie wyjaśnione. Duże zaangażowanie Pani Doroty, pomysłowość, zindywidualizowane podejście do dzieci, a także  różnorodne  zabawy  sprawiły, iż czas poświęcony na zajęcia upłynął bardzo szybko w radosnej atmosferze.