Czekamy na Was każdego dnia od 7.00 do 17.00
– Pobierz Regulamin Świetlicy Szkolnej (PDF) –
Ze świetlicy szkolnej korzystają dzieci z klas pierwszych, drugich i trzecich.
Uczniowie zapisywani są do świetlicy na podstawie kart zgłoszeń.
W świetlicy uczniowie zawsze mogą napić się herbaty, zjeść drugie śniadanie i obiad. Dzieci korzystają z przyborów plastycznych i narzędzi do wykonania prac, grają w różnorodne gry i bawią się zabawkami.
W świetlicy znajduje się kanapa, która umila dzieciom czas, pozwala im wypocząć i poczuć się jak w domu.
Świetlicę prowadzą radosne i pełne poczucia humoru wychowawczynie:
- Pani Bożena Chaja Sobuń,
- Pani Agnieszka Polak
- Pani Paulina Gut
Wychowawczynie, z całych sił, starają się zapewnić dzieciom jak najmilszą atmosferę. Wcielają się w różne role: nauczyciela, opiekunki, rozjemcy, pielęgniarki. Są cierpliwe i łagodne. Można się do nich przytulić, kiedy jest taka potrzeba, ocierają łzy, pocieszają lecz muszą być czasem wymagające i konsekwentne. Słuchają i chcą nauczyć dzieci słuchać.
Wychowawczynie są przyjaciółkami dzieci, przewodnikami, doradcami. Można się z nimi pośmiać, pożartować, pograć i poważnie porozmawiać. To one starają się, by świetlica była miejscem, gdzie dzieci czują się dobrze i bezpiecznie.
Świetlica jest miejscem, gdzie jest czas na zabawę, odpoczynek, naukę, odrabianie prac domowych i czytanie książek. Wychowawcy w świetlicy starają się zapewnić dzieciom jak najlepsze warunki do nauki, pomoc w odrabianiu prac domowych oraz dobrą zabawę.
Zajęcia w świetlicy prowadzone są na podstawie planu pracy świetlicy, który opiera się na tygodniowych hasłach tematycznych. Proponowane zajęcia mają różny charakter, są to m.in.: zajęcia techniczne, plastyczne, muzyczne, ruchowe, dydaktyczne – pozwalające na rozwijanie wyobraźni i aktywności twórczej oraz sprawności manualnej i fizycznej.
Szczególnie ważną rolę w pracy świetlicy odgrywa pedagogika zabawy, która sprzyja integracji dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pedagogika zabawy stwarza wychowankom możliwość rozwoju w atmosferze akceptacji i zaufania, bez względu na wiek i umiejętności.
Cele świetlicy:
- W świetlicy dzieci mogą rozwijać swoje pasje, poznawać nowe techniki wykonywania prac.
- Świetlica proponuje uczniom różne konkursy pozwalające rozwijać posiadane umiejętności i zainteresowania.
- Świetlica jest miejscem, gdzie uczniowie uczą się współdziałać w nowej grupie, innej niż klasowa, pomagać sobie nawzajem.
Rok szkolny rozpoczął się dla świetlicy bardzo kolorowo. Pojawiły się nowe, barwne, piękne meble dostosowane do potrzeb dzieci oraz stoliki i krzesełka. Teraz to przestrzenne i jasne pomieszczenie jest o wiele cieplejsze i dużo bardziej kolorowe.
Początek roku szkolnego to dla uczniów klas pierwszych całkiem nowe wyzwanie w szkole, również i w świetlicy. We wrześniu wychowawcy zawarli kontrakt ze wszystkimi uczniami uczęszczającymi do świetlicy. To bardzo ważny dokument, który zawiera jasne i proste zasady przebywania w świetlicy. Pozwala też dbać o bezpieczeństwo przebywających w świetlicy uczniów.
Uczniowie uczęszczający do świetlicy stworzyli zespół teatralny „Świetliki”, który wystąpił w konkursie Małych Zespołów Teatralnych w Szkole Podstawowej nr 2 w Malborku.
Za udział w konkursie „Świetliki” dostały wyróżnienie :)
Świetlica wzięła udział w akcji charytatywnej, jaką jest Festyn Adwentowy. Podczas zajęć świetlicowych przygotowaliśmy różne przedmioty, które wystawione były na sprzedaż, m.in.: mikołaje z origami modułowego, ozdobne choinki, broszki, magnesy na lodówkę.
Świetlica angażuje się również w akcję WOŚP. W tym roku przygotowaliśmy elementy dekoracji.
II Świetlicowy Turniej Warcabowy
Aktualnie mają miejsce rozgrywki II Turnieju Warcabowego, którego uczestnicy to wyłącznie tzw. „świetliki” czyli uczniowie uczęszczający do świetlicy.
Ferie w świetlicy
Przez pierwszy tydzień ferii świetlica nie była pusta. Pani Małgosia zorganizowała dla chętnych uczniów z całej szkoły zajęcia „Zręczne ręce”, podczas których dzieci mogły rozwijać swoje pasje i poznały nowe techniki tworzenia z papieru. Na zajęciach dzieci miały do czynienia ze sztuką składania papieru – origami modułowym, robiły odlewy gipsowe, które potem malowały według własnego uznania, poznały technikę scrapbookingu i wykonały kartki z albumu poznaną techniką.
[nggallery id=11]