Uczniowie klasy 1a, często na języku angielskim, korzystają z atrakcyjnego dla nich sposobu utrwalania wiadomości. Dzięki interaktywnym ćwiczeniom, w oprogramowaniu do tablic interaktywnych, uczą się szybciej i efektywniej. Chętnie pokonują trudności rozwiązując kolejne zadania. Sprawia im to frajdę. Toczy się ‘walka’ o to, kto podejdzie do tablicy i rozwiąże przykład z zadania. Dodatkowo, ta zdrowa rywalizacja uczy zasad współzawodnictwa. Ostatnio każdy z uczniów zmotywowany był do powtarzania i utrwalania słownictwa i zwrotów związanych z zabawkami. Wytypowany przez nauczyciela podchodził do tablicy i samodzielnie udzielał odpowiedzi, a nagrodą była ustna pochwała w języku angielskim
W oprogramowaniu można również znaleźć krótkie, dostosowane do potrzeb dzieci filmiki w języku angielskim, zaczerpnięte z autentycznych materiałów źródłowych, jakimi są filmy Disney’a (tym razem, ‘Toy Story 3’), które skutecznie pomagają w rozumieniu języka obcego. Uczniowie wsłuchują się i odpowiednio reagują gestem, mimiką, odgłosem. Często proszą o ponowne obejrzenie filmu.
Rytmiczne i skoczne piosenki zachęcają do kształtowania wymowy, ‘melodii’ języka obcego, a także wyczucia rytmu. Ruch ciała pozwala na ‘wyjście z ławki’, co bardzo cieszy uczniów. Techniki wykorzystujące ruch, dźwięk, obraz sprzyjają kształtowaniu kreatywności i pozytywnego nastawienia do nauki języka obcego oraz uwzględniają możliwości i potrzeby rozwojowe wszystkich dzieci. Ostatnio, w piosence o zabawkach, dzieci utrwalały podstawowe zwroty- polecenia oraz nazwy liczb. Każdy z nich z ochotą włączył się do zabawy, co można sprawdzić w załączonym filmiku, a także na zdjęciach.
Zajęcia w klasie integracyjnej prowadzą:
Marzena Przyborowicz i Jolanta Kowalczyk- Okrucińska