Podczas zajęć wspierających Pani Joanna Evenden usystematyzowała i utrwaliła z uczniem regułę ortograficzną pisowni wyrazów z ó. Zajęcia miały bardzo ciekawą formę. Każde kolejne zadanie kryło się w kopertach. Uczeń samodzielnie odkrywał jakie tym razem zadanie na niego czeka. Na jego twarzy pojawiał się uśmiech i zaciekawienie. Pani Joanna zaproponowała następujące zadania:
- Układanie puzzli z trudnością ortograficzną– uczeń układał puzzle i odczytywał wyrazy zwracając uwagę na ich pisownię.
- Ćwiczenia w utrwalaniu zasad pisowni wyrazów z ó– uczeń odczytywał wyrazy z trudnością ortograficzną i uzasadniał regułę ich zapisu.
- Rozsypanka wyrazowa– uczeń odczytywał wyrazy i dopasowywał je zgodnie z zasadą ortograficzną.
- Grupowanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi zgodnie z poznanymi zasadami– uczeń dopasowywał wyrazy i uzasadniał zasady pisowni wyrazów.
- Zabawa słuchowa utrwalająca zasady pisowni ortograficznej wyrazów z ó– uczeń wysłuchał ciągu wyrazów i sygnalizował ortogramem prawidłowy zapis wyrazu.
- Dyktando utrwalające znajomość poznanych zasad pisowni wyrazów z ó– uczeń napisał dyktando z trudnościami ortograficznymi.
- Rebusy– uczeń rozwiązywał rebusy.
Każdy etap zajęć był na bieżąco omawiany. Uczeń wypowiadał się na temat zadania, które wykonał i korygował swoje błędy, jeżeli takie się pojawiły. Prowadząca zajęcia motywowała ucznia i wspierała go na każdym kroku. Podczas zajęć Pani Joanna wykorzystała elementy oceniania kształtującego- zapoznała ucznia z celem zajęć, przedstawiła nacobezu, uczeń także otrzymywał informacje zwrotną. Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze i sprawiły uczniowi bardzo dużo radości. Postawione cele zostały osiągnięte, a sukces ucznia został przypieczętowany uściskiem dłoni i uśmiechem. Motto spotkania:
„Stajesz się silny, kiedy poznajesz swoje słabości. Stajesz się mądry, kiedy uczysz się na swoich błędach.”