Od lewej logotypy Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku oraz Przedszkola nr 1 w Malborku, źródło zdjęcia: Freepik

Zajęcia wspierające z ocenianiem kształtującym

Podczas zajęć wspierających Pani Joanna Evenden usystematyzowała i utrwaliła z uczniem regułę ortograficzną pisowni wyrazów z ó. Zajęcia miały bardzo ciekawą formę. Każde kolejne zadanie kryło się w kopertach. Uczeń samodzielnie odkrywał jakie tym razem zadanie na niego czeka.  Na jego twarzy pojawiał się uśmiech i zaciekawienie. Pani Joanna  zaproponowała następujące zadania:

  1. Układanie puzzli z trudnością ortograficzną– uczeń układał puzzle i odczytywał wyrazy zwracając uwagę na ich pisownię.
  2. Ćwiczenia w utrwalaniu zasad pisowni wyrazów z ó– uczeń odczytywał wyrazy z trudnością ortograficzną i uzasadniał regułę ich zapisu.
  3. Rozsypanka wyrazowa– uczeń odczytywał wyrazy i dopasowywał je zgodnie z zasadą ortograficzną.
  4. Grupowanie wyrazów z trudnościami ortograficznymi zgodnie z poznanymi zasadami– uczeń dopasowywał wyrazy i uzasadniał zasady pisowni wyrazów.
  5. Zabawa słuchowa utrwalająca zasady pisowni ortograficznej wyrazów z ó– uczeń wysłuchał ciągu wyrazów i sygnalizował ortogramem prawidłowy zapis wyrazu.
  6. Dyktando utrwalające znajomość poznanych zasad pisowni wyrazów z ó– uczeń napisał dyktando z trudnościami ortograficznymi.
  7. Rebusy– uczeń rozwiązywał rebusy.

Każdy etap zajęć był na bieżąco omawiany. Uczeń wypowiadał się na temat zadania, które wykonał i korygował swoje błędy, jeżeli takie się pojawiły. Prowadząca zajęcia motywowała ucznia i wspierała go na każdym kroku. Podczas zajęć Pani Joanna wykorzystała elementy oceniania kształtującego- zapoznała ucznia z celem zajęć, przedstawiła nacobezu, uczeń także otrzymywał informacje zwrotną. Zajęcia przebiegały w miłej atmosferze i sprawiły uczniowi bardzo dużo radości. Postawione cele zostały osiągnięte, a sukces ucznia został przypieczętowany uściskiem dłoni i uśmiechem. Motto spotkania:

„Stajesz się silny, kiedy poznajesz swoje słabości. Stajesz się mądry, kiedy uczysz się na swoich błędach.”