Uczniowie klasy 2b przystąpili do projektu „Zdrowo jem, wszystko wiem”. Pierwszym zadaniem jest udział w lekcji „Jesteśmy tym, co jemy”. Lekcję rozpoczęliśmy od zabawy w BINGO. Gra polegała na poruszaniu się po sali i odnalezieniu kolegów i koleżanki o konkretnych preferencjach żywnościowych. Uczniowie musieli umieścić ich imiona na polach planszy. Gdy udało im się zapełnić wszystkie pola w pionie, poziomie lub po skosie, głośno wołali – BINGO.
Następnie uczniowie wybrali się do galerii sztuki, podziwiać dzieła autorstwa Giuseppe Arcimboldo. Poszukiwali obrazu, który jak najbardziej pasuje do nich i ich preferencji żywieniowych. Po określeniu „którym obrazem jestem” uzasadniali swój wybór.
Kolejnym zadaniem była praca w grupach. Uczniowie mieli pocięte i pomieszane piętra piramidy. Układali je wg zasady, czego jest człowiekowi potrzeba najwięcej, idąc ku górze do substancji i produktów potrzebnych w najmniejszych ilościach. Po zgłoszeniu gotowości 5 grup, sprawdzaliśmy po kolei piętra i układaliśmy wzorcową piramidę na tablicy. Na koniec nastąpiło porównanie pięter z właściwym rysunkiem piramidy żywienia i omówienie zasad Zdrowego Życia. Uczniowie poprawnie wykonali zadanie.
Kolejna zabawa „Gdzie jest moje miejsce?”, polegała na rzucie kostka i wylosowaniu piętra piramidy. Uczniowie odszukiwali spośród wielu produktów, produktu z tej grupy. Po tym zadaniu uczniowie przystąpili do pracy plastycznej „Zdrowie we mnie”- czyli wyklejania sylwetki człowieka właściwymi elementami, tak by była zgodna z Piramidą Zdrowia – od dołu ruchu i wody, przez owoce, warzywa, aż do czubka głowy, czyli zdrowych tłuszczy.
Lekcję w tym dniu zakończyliśmy zabawą i piosenką „Pyszne, zdrowe”, spacerując wokół kart ze zdrowym lub „śmieciowym” jedzeniem. Gdy piosenka się kończyła uczniowie odsłaniali ilustrację leżącą najbliżej i podnosili do góry jeśli jest to zdrowy posiłek, lub kładą na podłodze – gdy posiłek do zdrowych nie należał.
Podsumowaniem pierwszego etapu projektu było malowanie swoich owocowo – warzywnych portretów, wzorując się obrazami Giuseppe Arcimboldo. Uczniom bardzo spodobał się ten pomysł i z zapałem przystąpili do malowania. Powstały piękne portrety, a my stworzyliśmy swoją wystawę i galerię na korytarzu szkolnym. Galeria wzbudziła zainteresowanie wśród społeczności szkolnej, a korytarz szkolny choć na chwilę miał okazją stać się galerią sztuki.
Agnieszka Nowicka