American Dream w Stokrotkach i 3b

W lutym i marcu grupa przedszkolna Stokrotki „poleciała” na daleki kontynent – Ameryka Północna i wylądowała w kraju Stany Zjednoczone.

Cykl zajęć dotyczących USA przedszkolaki rozpoczęły od swoich skojarzeń związanych z tym krajem- po naprowadzeniu przez nauczyciela oraz dzięki multimedialnej prezentacji padły nazwy Mickey Mouse, Minnie Mouse, Disney, Elmo, McDonald’s, KFC chicken, pop corn, hamburger, hot dogs, marshmallows , cowboys, peanut butter, coke, lemonade i wiele innych. Stokrotki były zdziwione, że aż tyle produktów obecnych w ich codziennym życiu jest związane ze Stanami Zjednoczonymi.  Dzieci na mapie odnalazły stolicę USA – Washington oraz największe miasta New York (Big Apple), Los Angeles, Chicago. Następnie dowiedziały się, że flaga USA ma 13 biało czerwonych pasków oraz 50 gwiazdek i co one symbolizują.

Następnie uczniowie poznawali słownictwo związane z USA za pomocą różnych gier i zabaw – słówka, które utrwalaliśmy to taxi, cheerleeder, Statue of Liberty, torach, hot dog, eagle, coffee, Big Apple, dolar, American football and doughnut. Uczniowie poznawali słownictwo za pomocą zmysłów w zabawie What is in the bag? (Co jest w worku). Losowali różne amerykańskie przedmioty i po zapachu, smaku lub dotyku odgadywali nazwy słówek- pojawiły się dollar, Statue of Liberty, football, flag, hot dog, coffee i taxi.  Następnie zagraliśmy w American football podając sobie piłkę i odgadując kolejne słówka, a utalentowane tancerki ze Stokrotek- Ewa i Hania zaprezentowały nam cheerleeders dance.  Przedszkolaki stworzyły własne flagi USA, robiły karty pracy w których zaznaczały czy dany symbol jest związany z UK czy z USA.

Co prawda najpopularniejszymi smakołykami  z USA są Coke (coca-cola) oraz fast foody , ale ponieważ jesteśmy szkołą promującą zdrowie to Stokrotki sporządziły i posmakowały zdrowej i orzeźwiającej lemonade (lemoniada) oraz herbatników ze 100% peanut butter (masłem orzechowym).  Mmmm! Yummy!

Uczniowie klasy 3B swoją wizytę w Stanach Zjednoczonych rozpoczęli od Nowego Yorku, po którym jeżdżą charakterystyczne żółte taksówki (yellow taxis), a z daleka wita Statua Wolności (Statue of Liberty) z pochodnią (torch) w dłoni. Dzieci poznały po krótce historię pierwszych osadników przybyłych na nowy kontynent. Samodzielnie sprawdzili czy na fladze amerykańskiej faktycznie znajduje się 50 gwiazd i 13 pasów (skąd nazwa flagi „stars and stripes”), które symbolizują stany oraz pierwsze kolonie. Okazało się, że jeden z symboli narodowych USA przypomina naszego orła, choć jest innego gatunku –bald eagle. Uczniowie mogli przyjrzeć się prawdziwej piłce do najpopularniejszego i ukochanego przez Amerykanów footballu oraz banknotowi obowiązującej tam waluty – dollar. Niestety, były to już spotkania online i nie mogli uczniowie doświadczać tego, co związane z USA, wszystkimi zmysłami. Jednak mimo to, wciąż pozostały nam do dyspozycji wszelkie możliwości, jakie niosą za sobą technologie informatyczne. Z ekranu komputera kusiło apetyczne street food: pączki (donuts), hotdogs, bajgle (bagels). Amerykańskie dzieci zaprezentowały na filmie jak przygotować domowe przekąski bardzo popularne w USA: PB&J (peanut butter and jelly sandwich), czyli kanapke z masłem orzechowym i dżemem, oraz BLT (bacon and lettuce sandwich) – kanapkę z bekonem i sałatą i innymi dodatkami. Być może zainspirowało to niektórych uczniów do eksperymentów kulinarnych we własnej kuchni…