Uczniowie klasy 5c podczas lekcji języka angielskiego analizowali jakich produktów spożywają w ciągu tygodnia dużo, a jakich mniej. Na początku uczniowie pracowali w parach i wypisywali nazwy produktów spożywczych z wylosowanych kategorii – warzywa, owoce, napoje.
Następnie łączyły czasowniki z obrazkami oznaczającymi produkty spożywcze i zapisywały je w zeszycie. Za pomocą listy kontrolnej w formie nagrania sprawdzały swoje odpowiedzi. Potem wspólnie powtarzały słówka ćwicząc swoją sprawność porozumiewania się w języku angielskim.
Później nauczycielka Pani Celina Kraszewska podzieliła klasę na zespoły. Wyjaśniła uczniom na czym polega policzalność i niepoliczalność rzeczowników. Grupy uczniów otrzymały listę słówek, które zaszeregowały według policzalności i niepoliczalności. To zadanie uczniowie wykonali w oparciu o przygotowane przez nauczyciela kryterium sukcesu. Po wykonaniu zadania wymienili się kartami pracy i na podstawie listy kontrolnej dokonali oceny koleżeńskiej.
Później czytali zdania i wnioskowali do jakiego typu rzeczowników i typu zdań używamy słówek – „much, many, a lot of.”
Liderzy grup po wykonaniu pracy przedstawili kolejno wnioski. Następnie każdy członek zespołu układał 2 zdania o tym, jakich produktów je dużo, a jakich nie. Każdy z uczniów poddał refleksji swój sposób odżywiania.
Liderzy na końcu podsumowali pracę zespołów, a nauczycielka zdała zróżnicowaną pracę domową.
A Ty jakich produktów zjadasz więcej a jakich mniej?