Od lewej logotypy Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku oraz Przedszkola nr 1 w Malborku, źródło zdjęcia: Freepik

Dzień Kropki w przedszkolu

15 września przedszkolaki obchodziły Dzień Kropki. Jedna kropka, która ma wielkie znaczenie… Jest to święto, które ma na celu pobudzenie wyobraźni, kreatywności, pokonywania ograniczeń oraz umacniania we własne siły. Dzieci zapoznały się z bajką „The Dot – Kropka” autorstwa Petera Reynoldsa. Bajka ta opowiada o małej dziewczynce o imieniu Vashti, która nie wierzyła we własne siły, ale dzięki odwadze i samozaparciu odnalazła swój własny talent. Nauczycielki omówiły z dziećmi bajkę oraz podjęły próbę udzielenia odpowiedzi na pytania: Jakie talenty może mieć przedszkolak? Co robić żeby uwierzyć we własne siły? Jak odnaleźć i pielęgnować swój talent?

Motylki  bawiły się w czasie zabawy ruchowej- „raz, dwa, trzy kropkę masz Ty” oraz pokolorowały kropkę według własnego pomysłu.

Koniczynki tworzyły własny sygnalizator świetlny z kropek oraz swoje własne arcydzieła. Dodatkowo ich ubrania zostały wzbogacone o akcent kropek.

Fiołki bawiły się w wiele zabaw, w których dominował motyw kropki, m.in. szukanie połówki kropki, tworzenie kolorowych kropek z zakrętek, wykonanie pracy plastycznej „Drzewo z kropek” z wykorzystaniem nakrętek, balonów, patyczków oraz własnych paluszków.

Niezapominajki po obejrzeniu bajki wypowiedziały głośno zdanie „Chcę być…. I kropka…” Swoje odpowiedzi dumnie przyklejały na tablicy. Bawiły się w matematyczne liczenie kropek, tym samym odkryły swój talent dotyczący pracy w grupie. Oprócz talentu wypowiadania się na forum grupy, pracy w zespołach odkryły również że z jednej kropki można wyczarować wiele magicznych dzieł, a każde z nich ma ogromną wartość.

Pszczółki wspólnie układały rytmy z trzech elementów w postaci kolorowej gąsienicy ucząc się współpracy i oczekiwania na swoją kolej oraz utrwalając kolory podstawowe i pochodne. Doskonaliły sprawności manualne podczas wykonywania pracy plastycznej z wykorzystaniem plasteliny i nożyczek według własnego pomysłu.

Słoneczniki w ramach zabawy matematycznej „Kolorowe kropki” miały za zadanie ułożyć kropki w  kolejności od najmniejszej do największej oraz od największej do najmniejszej. Odgadywały również zagadki słowne oraz poznały zabawę ruchową w oparciu o krótki wierszyk „Muchomorek”. Zaimprowizowały własny taniec  z pomponami do piosenki „Kropka”. Na zakończenie dzieci wykonały pracę plastyczną z użyciem plasteliny. W podziękowaniu za udział w zajęciach wszystkie Słoneczniki otrzymały od wychowawczyni kolorowe dyplomy.

Stokrotki opisywały swoje talenty i zainteresowania. Podczas wielu zabaw z motywem kropki  pokonywały tor przeszkód na różne sposoby. Bawiły się wykorzystując przy tym lusterka, szukając najśmieszniejszej, czy najpiękniejszej miny. Na koniec wykonały wspólną pracę plastyczną według własnego pomysłu wykazując się pomysłowością i kreatywnością.

Poprzez aktywne uczestnictwo w zabawach z okazji „Dnia Kropki”, wszystkie nasze przedszkolaki przekonały się, że warto w siebie wierzyć, aby rozpoznać i pielęgnować swój własny talent.