Lekcja z języka angielskiego w klasie 3e, gimnazjalnej skłoniła uczennice do zadawania pytań i udzielania odpowiedzi na temat wydarzeń z własnego życia. Po wejściu do pracowni językowej, Pan Dariusz Lachowicz – nauczyciel języka angielskiego, przywitał się z uczennicami i przeprowadził rozgrzewkę językową. Miała ona na celu oswojenie się z miejscem, czasem oraz zwróciła uwagę młodzieży na istotę przeprowadzanej lekcji, pozwoliła na skupienie. Uczennice poproszone przez nauczyciela przygotowały listę okazji, przy których robią zdjęcia.
Po sprawdzeniu listy pomysłów, nauczyciel wskazał grupy w jakich uczennice będą pracować. Następnie dziewczęta opisywały fotografię zrobioną podczas karnawału w Wenecji. Uczennice bardzo entuzjastycznie podeszły do wykonania tego zadania. Bardzo szybko ustaliły wspólnie z nauczycielem co jest tematem przedstawionego w podręczniku zdjęcia.
Kolejnym etapem obserwowanej lekcji było słuchanie. Jest to bardzo istotna część niemal każdej lekcji angielskiego. Była to rozmowa dwojga nastolatków na temat własnych przeżyć z przeszłości i komentarze dotyczące przeglądanego zdjęcia. Przed przeprowadzeniem słuchania nauczyciel upewnił się czy uczennice rozumieją pytania, na które miały odpowiedzieć po przeprowadzonym słuchaniu. Słuchanie podzielone było na dwa etapy. Pierwszy etap stanowiła odpowiedz na wymienione wyżej pytania, drugi natomiast etap to uzupełnianie tekstu na podstawie usłyszanego nagrania. Uczennice w parach sprawdzały własne odpowiedzi a wszelkie wątpliwości były natychmiast wyjaśniane przez nauczyciela.
Dalszym etapem lekcji była praca na podstawie przygotowanego przez nauczyciela materiału. Uczennice otrzymały dwie wersje wypowiedzi nastolatków z dołączonymi zdjęciami i rozsypanki wyrazowej pod zdjęciami. Miało to na celu utrwalenie swobody w tworzeniu pytań i wypowiedzi na zadany temat. Dziewczęta zostały poproszone na czas tego zadania na zmianę własnych zespołów, po to aby wszystkie spróbowały sił w różnych zespołach. Nauczyciel na bieżąco monitorował wszystkie zespoły. Naprowadzał też uczennice słabiej radzących sobie z językiem na właściwe wnioski. Atmosfera pracy była bardzo przyjazna i motywująca. Wszystkie uczennice bez wyjątku bardzo aktywnie brały udział w lekcji. Uważnie słuchały wypowiedzi swoich koleżanek i śmiało tworzyły własne wypowiedzi. Nauczyciel starannie monitorował czas aby zrealizować wszystkie założenia lekcji – sprzyjało to atmosferze pracy i dyscyplinie. Niemal cała lekcja została przeprowadzona w j. angielskim. Nauczyciel starał się używać języka w taki sposób, aby wszyscy rozumieli jego intencje.
Ostatnim etapem lekcji było podsumowanie i podanie pracy domowej w postaci opisu partnerki z zespołu na podstawie podanego przez nauczyciela materiału bazowego. Wszystkie cele lekcji udało się zrealizować. Niektóre z uczennic świetnie posługiwały się językiem angielskim – brawo!