W dniach 3 – 7 czerwca, odbyły się trzy, ostatnie w tym roku, zajęcia Fabryki Wiedzy. Zajęcia odbywały się pod patronatem wydawnictwa Nowa Era i National Geographic, a hasłem przewodnim i inspiracją był tytuł „Odkrywca”.
Odkrywca, bo celem zajęć było odkrywanie nowych informacji, poznawanie nowych szczegółów znanych już faktów, ale też odkrywanie nowych koncepcji zajęć: połączenie wiadomości z dziedziny przyrody, historii, sztuki i języka angielskiego oraz wykorzystywanie wszechstronnych umiejętności i zainteresowań ucznia. „Odkrywcza” też była, nowa forma pracy, wykorzystywanie różnych metod pracy: analiza tekstu, czytanie ze zrozumieniem, zapamiętywanie, praca ze źródłem ikonograficznym, dzielenie się zadaniami, współpraca w grupie, filmy, quizy i konkursy.
Na każde spotkanie zapisani uczniowie pobierali materiały, zeszyty NG Odkrywca. Każde spotkanie miało inne hasło przewodnie: pierwsze – Tajemnice mumii, drugie – Titanic, trzecie – Kolory przyrody.
Uczniowie na zajęciach analizowali ciekawe artykuły szkolnych zeszytów National Geographic, m.in. na czym polega praca badacza przyrody, jakie tajemnice kryje mumia Tutenchamona, jak zbudowany jest kosmos, jak i kiedy powstają tornada, kim są łowcy burz, czego ciekawego można się dowiedzieć analizując obrazy Leonarda da Vinci, dlaczego i w jaki sposób zatonął Titanic, w jaki sposób zwierzęta wykorzystują ubarwianie ciała, o czym może świadczyć malowanie twarzy i makijaż, na czym polega migracja motyli monarcha.
Wszystkie zadania wykonywali w formie konkursu, co bardzo motywowało do pracy i rozbudzało ducha rywalizacji.
Zajęcia cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem wśród uczniów, którym nie szkoda było poświęcić trzy godziny „siedzenia w szkole” po lekcjach, więc można uznać, że były trafionym pomysłem, do którego warto wrócić.
Nad uczniami czuwały w formie ekspertów nauczycielki:
przyroda –Pani Beata Sawaniewska
historia i sztuka –Pani Małgorzata Kuszowska
język angielski –Pani Celina Kraszewska
Pani Karolina Kurapiewicz – konkursy i techniczny przebieg zajęć.
[nggallery id=279]