Dzieci z grupy „Pszczółki” w piątek – 20 maja 2022r. obchodziły Światowy Dzień Pszczół. Wprowadzeniem do tematu zajęć był film edukacyjny o życiu pszczół. Przedszkolaki dowiedziały się z niego sporo ciekawostek o pszczelej rodzinie – co to jest truteń, robotnice oraz jaką rolę pełni królowa w ulu. Dzieci znalazły odpowiedź na nurtujące je pytania i zapoznały się z całą masą fascynujących faktów dotyczących pszczół. Po obejrzeniu filmu przedszkolaki wspólnie odpowiedziały na pytania – Gdzie mieszkają pszczoły? – Jak nazywa się osoba zajmująca się pszczołami? -Kto mieszka w ulu? – Co dają nam pszczoły? – Jak powstaje miód? – Co mamy dzięki zapyleniu przez pszczoły?
Następnie dzieci poszukiwały ukrytych wcześniej w sali przez nauczycielkę obrazków przedstawiających pszczoły w różnych wielkościach. Nauczycielka podpowiadała, gdzie schowała się pszczoła, np.: pierwsza pszczoła schowała się pod przedmiotem, który służy do siedzenia (pod krzesłem); druga pszczoły jest nad przedmiotem, do którego wrzucamy śmieci(śmietnik); trzecia pszczoła schowała się za przedmiotem, którego możemy przytulić kiedy jest nam smutno (miś); czwarta pszczoła jest na przedmiocie, który ogrzewa naszą salę (grzejnik); piąta pszczoła znajduje się pod pudełkiem, w którym są przedmioty, z których możemy zbudować wieżę, zamek, a nawet robota.
Następnie dzieci wspólnie, siedząc na dywanie przeliczały znalezione pszczoły oraz określały, na którym miejscu jest największa/ najmniejsza pszczoła (używając liczebników porządkowych), układały owady od najmniejszego do największego oraz od najmniejszego do największego. Dzieci pracowały też w grupach układając ciągi logiczne – „Co będzie następne?”. Przed przedszkolakami czekało jednak jeszcze jedno wyzwanie – wspólne wykonanie ula oraz mieszkających w nim pszczółek. Dzieci razem z nauczycielką wykonały ul z kartonu oraz z rolek po papierze toaletowym, sklejając rolki ściśle – jedna obok drugiej. Następnie wspólnie ozdobiły ściany ula kolorowym papierem oraz wykonały mające w nim zamieszkać pszczółki, powtarzając przy tym podstawowe figury geometryczne. Na koniec zajęć dzieci odpoczęły podczas ćwiczenia relaksacyjnego ,Zmęczone pszczoły” przy odgłosach pszczół, leżąc na dywanie z zamkniętymi oczami.