„Welcome to Australia!” – Witajcie w Australii!

Klasa 3b została zaproszona przez Panią Monikę Gierszewską do kolejnych zajęć innowacyjnych z projektu – Z językiem angielskim dookoła świata. Dzieci uczyły się  rozpoznawać flagę Australii oraz prawidłowo nazwać ten kraj, poznały nazwy czterech australijskich zwierząt, nauczyły się przygotować australijską przekąskę „fairy bread”, współpracowały w grupie.

Nauczycielka wprowadziła dzieci w tematykę zajęć –  zaprezentowała materiał dźwiękowy – muzykę australijskich aborygenów wygrywaną na instrumencie dętym didgeridoo.

Następnie pokazała flagę Australii, wciąż nie podając nazwy państwa. Rozmawiała z dziećmi na temat wyglądu flagi australijskiej, tego co oznaczają poszczególne symbole.  Odniosła się do wcześniej poznanych treści (np. flaga brytyjska „Union Jack” na fladze australijskiej)

Za pomocą tablicy interaktywnej, zaprezentowała mapę świata, a na niej Australię – jako kraj i kontynent zarazem.

Pani Monika wprowadziła nowe słownictwo: odsłaniała kolejno karty obrazkowe z australijskimi zwierzętami: koala bear (koala), kangaroo (Kangur), platypus (dziobak), wombat (wombat). Uczniowie, powtarzali nazwy zwierząt.

Później uczniowie otrzymali karteczki z sylabami, mieli za zadanie ułożyć je w taki sposób, by powstały z nich nazwy zwierząt. Układali gotowe słowa pod ilustracjami. Uczniowie zagrali w „Snap it!”, za pomocą łapek na muchy. Z zamkniętymi oczami, dotykali ukryte pod australijską flagą pluszowe zwierzęta, starając się odgadnąć ich nazwę w języku angielskim.

Na zakończenie: dzieci rozwiązywały rebus z tablicy. Hasło, które odgadły „fairy bread” – jest nazwą charakterystycznej australijskiej przekąski. Uczniowie wymieniali po angielsku składniki, które wchodzą w skład przekąski (bread, butter, sprinkles) i  oglądały film, na którym pokazano, w jaki sposób jest ona przygotowywana, by na koniec samodzielnie ją zrobić i jej spróbować. Uczniom smakowała przekąska, jednakże stwierdzili, ze nie należy jej codziennie spożywać – najwyżej raz w tygodniu, bo nie służy ona naszemu zdrowiu.

Podsumowując zajęcia nauczycielka poprosiła, aby uczniowie zapisali bądź narysowali na małych karteczkach słowo, które najbardziej zapadło im w pamięć po dzisiejszych zajęciach. Dzieci umieściły swoje karteczki w pojemniku, by na przyszłej lekcji wylosować kilka karteczek i ułożyć do nich zdania, lub wykorzystać do innych zabaw językowych.