W klasie 2d uczniowie przyglądali się na zajęciach swojej skórze. Uczyli się jak jest zbudowana, zastanawiali się po co człowiekowi jest ona potrzebna. Wnioskowali co czują i rozpoznają dzięki receptorom znajdującym się w skórze, doświadczali jak skóra reaguje na ciepło i zimno.
Podczas zajęć dzieci obejrzały film „Po co nam skóra?” Dowiedziały się jakie funkcje pełni skóra i jak reaguje na bodźce zewnętrzne. Po dyskusji w parach stwierdziły, że skóra chroni człowieka przed przenikaniem do organizmu bakterii i wirusów, przed wychłodzeniem, przegrzaniem, promieniowaniem, chroni także nasze narządy wewnętrzne i mięśnie przed urazami.
Na lekcji Pani Beata Nagrodzka zaprosiła uczniów do wykonywania doświadczeń i eksperymentów. Uczniowie rozpoznawali za pomocą dotyku różne przedmioty i wykonywali ćwiczenie – „ciepło, zimno – lód i ciepła woda.”Udział w ćwiczeniach sprawił drugoklasistom wiele radości.
Następnie dzieci pracowały w zespołach i udzielały odpowiedzi na pytania: „Co możemy rozpoznawać dzięki receptorom znajdującym się w skórze?” Drugoklasiści na plakatach pisali: zimno, ciepło, drganie, chropowatość, gładkość, kształt, wielkość, wypukłość i wklęsłość, płaskie przestrzenie i ostre przedmioty, krótkie, długie, szerokie i wąskie.
Później dzieci uzupełniały luki w zdaniach wymyślonymi przez siebie wyrazami. Na zakończenie nastąpiła ocena koleżeńska i podsumowanie lekcji za pomocą techniki zdań niedokończonych.
Uczniowie za wykonanie zadań otrzymali „Odznakę Odkrywcy.”