Od lewej logotypy Szkoły Podstawowej nr 5 w Malborku oraz Przedszkola nr 1 w Malborku, źródło zdjęcia: Freepik

Jedność w naszej klasie

Klasa 3b realizowała program szkolny „Wychowanie w duchu wartości.” Tematem zajęć była jedność. Na początku dzieci wysłuchały baśni – O cesarzu i jego trzech synach. Później rozmawiały na temat treści, starali się wytłumaczyć jak rozumieli przesłanie cesarza do synów. Próbowały w scence odegrać zadanie, które dał synom cesarz.

Potem wyjaśniały swoimi słowami pojęcie jedności. Pracując w zespołach wyszukiwały definicję słowa jedność, zapisywały ją własnymi słowami w zeszytach i rysowały symbol graficzny, który kojarzy im się z jednością.

Następnego dnia nauczycielka Pani Anna Skrzoska zadała dzieciom pytanie problemowe – Czy w naszej klasie jest jedność? Dzieci po chwili zastanowienia podawały argumenty i popierały je przykładami. Zastanawiały się także jakie cechy powinna posiadać klasa, w której panuje jedność(współdziałanie, solidarność). Zespoły wybierały spośród propozycji członków trzy ich zdaniem najważniejsze i przyklejały je do tablicy. Razem z nauczycielem tworzyły piramidę priorytetów.

Następnie samodzielnie w zeszytach tworzyły kilkuzdaniową notatkę na temat tego – Co można zrobić, aby w naszej klasie zapanowała jedność? Uzasadniały swoje zdanie korzystając z piramidy priorytetów. Dzieci podsumowały zajęcia techniką zdań podsumowujących.