10 maja 2023 Pani Dorota Cybulska zorganizowała w grupie 6-latków zajęcia pod tytułem ” Podróże po Europie – poznajemy Francję i Włochy”. Pani Cybulska uczestniczyła w zajęciach pełniąc funkcję nauczyciela współorganizującego proces edukacyjny i wspierającego dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Na wstępie przybliżyła dzieciom cel zajęć oraz nacobezu. Przypomniała także zasady obowiązujące podczas zajęć. Dzieci podczas spotkania uczestniczyły w następujących aktywnościach:
Zabawa integracyjna – „Witam wszystkie dzieci”, które mają dobry humor i chcą poznać dwa kraje leżące w Europie, rymowanka – „Polska leży w Europie, to przedszkolak każdy wie, aby poznać inne kraje na wycieczkę jechać chcę”. Po przywitaniu wszystkich nauczycielka poprosiła dzieci, by uważnie wysłuchały dwóch zagadek, a dowiedzą się jakie kraje dzisiaj odwiedzą.
Mali podróżnicy- Praca z mapą. Zdaniem dzieci, było wskazanie na mapie gdzie leżą Francja i Włochy. Następie nauczycielka pokazała dzieciom flagi dwóch państw, które dzisiaj odwiedzą. Dzieci bezbłędnie rozpoznały flagi Włoch i Francji i umieściły pod każda z flag napisy. Kolejnym zadaniem przygotowanym przez prowadzącą było zmierzenie za pomocą sznurka odległości między Warszawą, a Rzymem oraz między Warszawą, a Paryżem. Okazało się, że dalej jest do Paryża. Następnie dzieci zastanawiały się jakimi środkami transportu można dotrzeć do stolic tych dwóch państw. Stwierdziły, że samochodem, autokarem, samolotem.
„Zwiedzamy Paryż i Rzym” – zabawa dydaktyczna. Podczas tej części spotkania dzieci zostały zapoznane z najważniejszymi zabytkami obu państw. Podczas tej aktywności dzieci podawały różne rzeczy, potrawy, wymieniały sportowców, którzy kojarzyli im się z Francją i Włochami. Następnie dzieci pod flagami państw układały ilustracje z charakterystycznymi rzeczami. Na podsumowanie nauczycielka przedstawiła dwa plakaty, które przedstawiły zebrane najważniejsze informacje na tematy Francji i Włoch.
Praca w grupach – dzieci zostały podzielone na cztery zespoły. Każdy zespół miał swój kolor szarfy i określony kształt makaronu. Na środku sali nauczycielka wysypała cały karton różnych makaronów. Zadaniem każdego zespołu było wyszukanie jak największej ilości makaronu o odpowiednim kształcie. Wszyscy z dużym zapałem zabrali się do pracy. Członkowie każdego zespołu współpracowali ze sobą. Na koniec zadaniem zespołów było także ułożenie z makaronu litery F i litery W.
Zabawa ruchowa – ,,Wieża Eiffla”.– tym razem dzieci wybrały się do Paryża i przy muzyce francuskiej spacerowały po tym zabytkowym mieście, a następnie wspinały się na Wieżę Eiffla.
Podsumowując zajęcia Pani Dorota podziękowała dzieciom za udział. Każde ćwiczenie, było dokładnie wyjaśnione. Każdy etap zajęć sprawił im radość i rozwijał ich kreatywność. Na koniec nauczycielka poczęstowała dzieci rogalikami z ciasta francuskiego z różnym nadzieniem.
Pani Cybulska motywowała dzieci do uczenia się poprzez doświadczanie. Pozytywnie wzmacniała , chwaląc je za wykonanie każdego ćwiczenia oraz za aktywny udział w zajęciach. Pasja, entuzjazm i profesjonalizm nauczycielki sprawiły, iż wszystkie dzieci uważnie słuchały, a także z dużym zaangażowaniem uczestniczyły w spotkaniu.
Motto:
Prośba Dziecka – „Nie zapominaj, że uwielbiam wszelkiego rodzaju eksperymenty, doświadczanie. To po prostu mój sposób na zdobycie wiedzy, rozwój, dobrą zabawę…”