24 lutego 2021roku Pani Anna Jarzynka przeprowadziła zajęcia wspierające rozwój pod tytułem „ Rozwijanie motoryki małej- ćwiczenia polisensoryczne oraz elementy terapii ręki”.
Podstawowymi celami zajęć było:
- usprawnianie pracy rąk w zakresie percepcji dotykowej i sprawności manipulacyjnej palców i dłoni
- usprawnianie motoryki małej
- rozwijanie orientacji przestrzennej ora koordynacji wzrokowo- ruchowej,
- utrwalanie właściwych i korygowanie nieprawidłowych nawyków ruchowych koniecznych podczas pisania brajlem
- rozwijanie umiejętności chwytu pensetkowego.
- usprawnianie pracy analizatora kinestetyczno-ruchowego,
- wzmacnianie koncentracji uwagi,
- ćwiczenia samodzielnego ruchu łyżką podczas jedzenia.
Podczas zajęć nauczycielka zaproponowała uczennicy następujące zadania:
- ćwiczenia rozluźniające kończyny górne– bierne i czynne
- ćwiczenia pobudzające receptory na dłoniach– ćwiczenia z szyszkami- toczenie szyszki, wykonywanie ruchów okrężnych, ściskanie szyszki dłońmi, masażyki szyszkami
- ćwiczenia z wykorzystaniem sypkich substancji,: kasza manna. Uczennica rysowała po tacy, ściekała kaszę, posypywała sobie kaszę na dłonie
- zabawę „Szukanie skarbów”– zadaniem uczennicy było wyszukiwanie pochowanych w kaszy, a potem w kisielu różnych ziaren- fasole, groch. Uczennica szukała ziarna, rozpoznawała kształt, a potem wkładała do pojemnika. Zadanie wykonywała prawą i lewą ręką. Podczas wykonywania zadania dziewczynka rozwijała współpracę obu rąk. Druga część zadania
- Zabawę „Jak to smakuje?, Co trzymam w ręku?”– zadaniem dziewczynki było rozpoznawanie różnych substancji, owoców po zapachu, dotyku, smaku. Dziewczynka bez błędnie rozpoznała cytrynę i słodki miód.
Pani Jarzynka podczas zajęć wykorzystała elementy terapii ręki oraz stymulacji polisensorycznej. Dokładnie opisywała każde zadanie. Na każdym etapie motywowała dziewczynkę do podejmowania kolejne próby, pokonywania trudności i wspierała podczas osiągania sukcesu.