Z językiem angielskim dookoła świata

Fiołki w ramach cotygodniowych zajęć Z językiem angielskim dookoła świata poznawały kraje anglojęzyczne, zarówno w Europie jak i na samolotu. pozostałych kontynentach. W kwietniu, maju i czerwcu dzieci poznały odległe kraje, w których j. angielskim jest językiem oficjalnym – USA, Kanadę oraz Australię.

Fiołki dowiedziały się, że do USA nie dojadą samochodem ani pociągiem- należy skorzystać z transportu lotniczego. Dzieci dowiedziały się, że flaga USA ma 13 pasków i 50 gwiazd i co one symbolizują, a potem stworzyły swój amerykańskie flagi. Następnie obejrzały prezentację z popularnymi skojarzeniami z USA i okazało się, że Fiołki wiedzą już całkiem sporo o tym kraju. Dzieci podawały nazwy takie jak McDonald’s, KFC, pop corn, hamburger, hot dogs, a następnie nazwy swoich bohaterów z bajek np. Batman, Superman, Spiderman oraz Elmo. Zagraliśmy w American football nietypową piłką oraz zrobiliśmy własną lemoniadę– lemonade i przekąski z peanut butter– z masłem orzechowym.

Po USA przyszła pora na Kanadę- Canada, drugi największy kraj na świecie z podobną liczbą mieszkańców do Polski. Dzieci dowiedziały się, że w Kanadzie głową państwa jest Queen Elizabeth- królowa Elżbieta oraz, że są tam dwa języki oficjalne- j. angielski oraz j. francuski. Dzieci poznały flagę Kanady z liściem klonu, a następnie same za pomocą farby i swojej dłoni wykonały flagi kanadyjskie. Dzieci dowiedziały się, że najpopularniejszym sportem w Kanadzie jest ice-hockey czyli hokej na lodzie, a zwierzęta, które możemy tam spotkać to beaver- bóbr, moose– łoś oraz polar bear– miś polarny. Dzieci miały też okazję spróbować syropu kolonowego- maple syrup, z którym Kanadyjczycy jedzą pancakes czyli naleśniki.

Ostatnim krajem w ramach naszych zajęć była Australia- kontynent, a jednocześnie kraj. Dzieci poznały symbole Australii takie jak Sydney Opera House,  boomerang, flagę Australii oraz zwierzęta występujące w tym kraju- turtle– żółw, kangaroo– kangur oraz koala bear– miś koala. Posłuchały muzyki Aborygenów, jednak niekoniecznie Fiołkom ta muzyka przypadła do gustu.

Na koniec całorocznych zmagań Fiołki otrzymały dyplomy za udział w zajęciach kulturowo- językowych i wypełnione paszporty z krajami, które odwiedziły.

Podczas zajęć Fiołki uczyły się tolerancji wobec obcych kultur oraz tego jak ważne są języki obce we współczesnym świecie. Znając języki obce możemy poznawać piękno i kulturę całego świata.