Zmysły w akcji

W ubiegłym tygodniu, korzystając z pięknej pogody, klasy trzecie spędziły lekcje języka angielskiego na świeżym powietrzu. Zajęcia polegały na współpracy w małych grupach i odnajdywaniu na czas elementów przyrody, których nazwy dzieci poznawały wcześniej na lekcjach w klasie. Dodatkowo, uczniowie mogli poćwiczyć swoją uważność i być może dostrzec więcej, niż na pierwszy rzut oka, ponieważ do dyspozycji mieli lupy. Takie „outdoorowe” lekcje dają dzieciom możliwość aktywowania ich zmysłu dotyku w poznawaniu elementów przyrody. Nie od dziś wiadomo, że uczenie się przez bezpośrednie działanie i doświadczenia zmysłowe jest najskuteczniejsze. Podejście multisensoryczne ma też olbrzymie znaczenie w nauczaniu dzieci z niepełnosprawnością. Dodatkowo, poznawaniu i zapamiętywaniu sprzyja zaangażowanie emocji, a tych z pewnością nie brakowało podczas poszukiwań. J
Outdoor learning, czyli edukacja w plenerze, była tematem przewodnim podczas realizowanego we Włoszech kursu Erasmus + i warto, przynajmniej jej elementy, przemycać na nasze polskie podwórko – niezależnie od pogody!

Monika Gierszewska